Dag 6 - Villafranca del Bierzo - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Suze Billmann - WaarBenJij.nu Dag 6 - Villafranca del Bierzo - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Suze Billmann - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Villafranca del Bierzo

Door: suzemeetssantiago

Blijf op de hoogte en volg Suze

13 September 2009 | Spanje, Madrid

Vannacht heb ik wederom heerlijk geslapen. De sporthal was een goede slaapplaats. We hebben er met ongeveer 25 mensen geslapen. Om half 6 werd ik wakker en heb nog nagedoezeld tot 'n uur of 7. Ik ben vanochtend ongesteld geworden, hetgeen een extra fysieke belasting betekent; de eerste 2 dagen heb ik altijd behoorlijk veel buikpijn.

Na het douchen heb ik de rugzak gepakt en ben met Willem naar de dorpskern gelopen voor het ontbijt. Ik heb mezelf getrakteerd op een vorstelijk ontbijt: omelet met ham en kaas, koffie, jus d’orange en een reuzencroissant met jam.
Willem besloot om verder te lopen, terwijl ik vandaag een rustdag neem. Toen ik het ontbijttentje wilde verlaten, kwam Mathieu net binnengewandeld en even later kwamen Bernhard, Leonie, Ritz en Manuel aangewandeld. Zij kwamen van Cacabelos af. Ook Manuel en Ritz nemen hier in Villafranca del Bierzo een rustdag. Bernahrd en Leonie nemen vandaag de bus naar O Cebreiro.
Om half 11 ben ik naar de plaatselijke VVV gegaan en zij hebben een kamer voor me gereserveerd in Hostal El Cruce. Het was even zoeken, maar het vooruitzicht van een eigen kamer, met frisse beddenlakens en een eigen wasgelegenheid maakte alles goed. De kamer is ruim en schoon.
Na mijn vuile was met de hand gedaan te hebben op mijn kamer, ben ik op bed gaan liggen voor een middagdutje. Ik kreeg toen een sms binnen van Pascal. Hij schreef dat ik gelijk had m.b.t. zijn ex-vriendin en hij wenste me een goede reis en dat ik mijn doel niet uit het ook moest verliezen. Hij sloot de sms af met ‘in liefde en kracht, Pascal’. Het is een lieve sms, maar hij is wel volledig over mijn grens heengegaan, de avond voor mijn vertrek en heeft me toen heel erg gekwetst met zijn egocentrische gedrag. Ik heb me voorgenomen dat ik mezelf genoeg respecteer om mensen niet meer zo over mijn grenzen heen te laten gaan en me respectloos te laten behandelen. Ik neem dan ook afstand en reageer niet op zijn sms. Ik ben vervolgens in slaap gevallen en heb lekker 2 uurtjes geslapen.

In de middag heb ik het dorp verkend en daarna op een zonnig terras genoten van een lekkere paëlla. Vanaf het terras werd ik getrakteerd op een soort van optocht van levensgrote kleurrijke poppen die dansend op Spaanse muziek door de straten van het dorpje trok. Enig om te zien!

Van 18.30 – 20.00u heb ik nog even geslapen en daarna ben ik het dorp ingegaan om te eten. Aangekomen bij de Collegiale Kerk van Villafranca zag ik dat ie open was en bij binnenkomst werd de mis ter ere van Maria Magdalena net afgesloten. Een prachtige kerk en na een aantal foto’s gemaakt te hebben, was het tijd om te gaan eten. Het hoofdgerecht – gebakken forel met friet en salade – viel wat tegen, omdat de forel koud was. Maar desondanks was het samen met de gemengde salade met tonijn wel een gezond en voedzaam maal. Morgen ga ik de camino weer lopen en dus is het belangrijk dat mijn lichaam voldoende goede voedingsstoffen binnenkrijgt.

Om 22.30u was ik weer terug in het hotel en na een lekkere douche en het zeggen van een dankgebed, was het tijd om te gaan slapen.

Inzicht van vandaag: ik heb genoeg aan mezelf.

Buen Camino,
Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suze

Actief sinds 22 Nov. 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 21269

Voorgaande reizen:

07 September 2009 - 02 Oktober 2009

Suze meets Santiago de Compestela

Landen bezocht: